Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Termékcsere és szavatosság

Ha a termék mérete méretben/fazonban nem megfelelő, a Vevőnek lehetősége van kicserélni. Méretet cserélni személyesen az átvevőpontunkon (4225 Debrecen, Elek utca 204/a.) is van lehetőség, és a termék visszaküldésével is. Méretcsere esetén a visszaküldés és az újbóli feladás költsége is a Vevőt terheli.

A termékcsere kizárólag abban az esetben vehető igénybe, ha a visszaküldendő termék utcán nem használt - hordási nyomok nem láthatóak, eredeti csomagolásban, ép címkével rendelkezik.

A Megrendelő minőségi kifogás esetén szavatossági igényét a Fogyasztói szerződés esetén a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek, illetve ha a termék nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.

A szavatossági időtartam magánszemély vásárlása (fogyasztói szerződés) esetében 2 év, amely két részre tagozódik. A vásárlást követő első 6 hónapban meghibásodás esetén a törvény szerint – ellenkező bizonyításáig - automatikusan fel kell tételezni, hogy a hiba a termékben a vásárláskor már benne volt. Így ha ezzel a Szolgáltató nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a meghibásodás később, a Megrendelő valamely hibájából keletkezett. Ha ezt bizonyítani nem akarja, vagy nem tudja, a reklamáció jogosnak minősül, és a Megrendelő élhet a szavatossági jogok valamelyikével. A hetedik hónaptól kezdve a kétéves időtartam végéig, amennyiben a Szolgáltató nem ért egy-et a Megrendelő reklamációjával, a Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már a vásárláskor benne volt a termékben. Ha e bizonyítás sikerül, a Megrendelő élhet szavatossági jogaival. A szavatossági jogok a Megrendelőt, hibás teljesítés esetén két lépcsőben illetik meg. Az első lépcsőben kijavítást vagy kicserélést igényelhet. A Megrendelő a két lehetőség között választhat, azzal a megszorítással, hogy a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget nem okozhat (ez lábbelinél, javítható hiba esetében szinte mindig kijavítást jelent). A szavatossági jogok második lépcsője az árleszállítás és az elállás. Ezekre csak akkor lehet áttérni, ha a kijavítást vagy a kicserélést a Szolgáltató nem vállalja, vagy azok nem valósíthatók meg. Az árleszállítás és elállás között is választhat a Megrendelő, de jelentéktelen hiba esetén az elállást nem igényelheti. Hogy mi minősül „jelentéktelen hibának” az a konkrét hiba ismeretében szakértői állásfoglalással dönthető el. Elálláskor a vételárat teljes összegben és azonnal kell fizetni a Megrendelő részére. Nem képezheti jogos szavatossági reklamáció tárgyát a lábbeli - nem rendeltetésszerű használatból vagy helytelen ápolásból, tárolásból eredő meghibásodása, - láb- és/vagy járássajátosság miatt bekövetkező idő előtti elhasználódása, - külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy akár véletlenszerű sérülése, - házilagos javítása.

A Megrendelőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Megrendelőt terheli.

A szavatossági idő alatt felmerült, szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani vagy kicserélni. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni szavatossági igényeiről. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel.

A vásárlástól számított hat hónapon belül a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Így a Szolgáltató nem köteles a Megrendelő kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a Megrendelő oldalára kerül, vagyis vita esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.

A szavatossági igények érvényesítése esetén, előre egyeztetést követően, a Megrendelő köteles a Szolgáltató részére, a Varga-Aros Barbara E.V. 4225 Debrecen, Elek utca 204/a. címre visszaküldeni a kifogásolt terméket. Utánvéttel küldött csomagokat a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni.

Tájékoztatjuk a kedves Vásárlóinkat, hogy amennyiben Magyar Posta útján küldik vissza a termékeiket, akkor semmiféle felelősséget nem tudunk vállalni a késedelmekért és a csomagok esetleges visszaszállításáért.

A Szolgáltató az általa forgalmazott termékek hibás felhasználásából, gondatlan viseléséből, rendeltetésnek nem megfelelő használatából eredő károkért, a termék által okozott járulékos, vagy közvetett károkért, továbbá személyi sérülésekért felelősséget nem vállal.

Az oldal tetejére