Általános szerződési feltételek:
Üdvözöljük a Varga-Aros Barbara E.V. (továbbiakban a Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a pottomcipo.hu weboldalon (továbbiakban Webáruház) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban a Megrendelő) általi használatának feltételeit. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A Webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatos felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (https://pottomcipo.hu/) történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a weboldalon.
A szolgáltató adatai:
Cégnév: Varga-Aros Barbara (egyéni vállalkozó)
Székhely: 4225 Debrecen, Elek utca 204/a.
Postai cím: 4225 Debrecen, Elek utca 204/a.
Adószám: 67588105-1-29
Vállalkozás nyilvántartási száma: 50451951
Főtevékenység: Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
Bankszámlaszám: 11738008-21120873-00000000 (Otp Bank.)
Telefonos elérhetőség: +36704263247
Elektronikus elérhetőség:
Szerződés nyelve: Magyar
A tárhely-szolgáltató adatai:
Megnevezése és elérhetősége: Shoprenter Kft. 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Telefon: +36-1/234-5012
Email:
Internet: https://www.shoprenter.hu/
A megrendelő/vevő:
Aki a Pöttöm baba és gyerekcipők webáruház szolgáltatását igénybe veszi, azaz a www.pottomcipo.hu internetes felületén keresztül árut megrendel, vásárol.
A szállító:
A megrendelt terméke(ke)t a GLS Hungary Kft. és a Magyar Posta Zrt. szállítja házhoz (előre fizetés és utánvét esetén). Továbbá a Foxpost Zrt. és a Packeta Hungary Kft. szállítja ki az átvevőhelyekre és a csomagautomatákba.
Alapvető rendelkezések:
1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény ("Ptk.") és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
1.2. A jelen Szabályzat 2022.09.19. napjától hatályos és a visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
1.3. A Megrendelő, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruház weboldalára, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a Webáruháznak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a Webáruház tartalmának megtekintésére.
1.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Pöttöm baba és gyerekcipők weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Webáruházon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
Adatvédelem:
1.5. Vásárlóink adatait bizalmasan kezeljük. Bővebb információ a weboldal Adatvédelmi nyilatkozatában érhető el.
A megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:
1.6. A Pöttöm baba és gyerekcipők webáruház gyermek lábbelikkel (bőrcipők, bélelt bőrcipők, bőr szandálok és vászoncipők) és ezek kiegészítőivel (talpbetétek, stb.) foglalkozik. A termékek kategóriákba rendezve találhatóak meg a webáruházban. Minden terméknél fel van tüntetve a teljes név, a leírás, az ár, és fotóval vannak ellátva. A termékek képei eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
1.7. A Pöttöm baba és gyerekcipők webáruház termékei csak online vásárolhatóak meg. A Pöttöm baba és gyerekcipők webáruház oldalán minimum vásárlási limit nincs. A képeken feltüntetett árak bruttó árak, forintban értendőek. A termékek árai a szállítási költséget nem tartalmazzák. Csomagolási költség nem kerül felszámolásra.
1.8. Ha akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartalmáról.
A Vásárlói tájékoztató megtalálható a weboldalon.
A rendelés menete:
1. 1.9. Válassza ki a terméket a
2. Ha a termék megrendelése mellett dönt, a Kosárba gombra kattintva tudja a virtuális bevásárlókosarába helyezni a kiválasztott terméket, melynek darabszámát beállíthatja. Amennyiben további terméket szeretne a kosárba helyezni, a Vásárlás folytatása gombot választhatja. Ha minden kiválasztott terméket a kosárba helyezett, a Tovább a kosárhoz gombra kattintva ellenőrizheti a kiválasztott termékeit. Ha módosítani szeretné a kosár tartalmát vagy plusz terméket hozzáadni/törölni, erre van lehetősége a szerkesztés/törlés gombokkal. Ha mindent rendben talál, a Tovább a pénztárba gombra kattintva megadhatja a szállításhoz szükséges adatait, majd választhat a szállítási lehetőségek közül. Termékeit banki átutalással/befizetéssel és utánvéttel is meg tudja vásárolni. (A megrendelt termékeit lehetősége van személyesen is átvenni a webáruház átvételi pontján, melynek címe: 4225 Debrecen, Elek utca 204/a.)
Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot. A megrendelt terméke(ke)t a Magyar Posta Zrt., a GLS Hungary Kft., továbbá a Foxpost Zrt. és a Packeta Hungary Kft. szállítja ki, a megrendelés végösszegét a futárnak készpénzben kell kifizetnie (egyes futárszolgálatoknál a bankkártyás fizetés is választható az átvételkor).
Online bankkártyás fizetés: A Megrendelő a megrendelt termékek árát, azok kiszállítását az átvételt megelőzően fizeti meg online bankkártyás fizetéssel. Az online bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. rendszerén keresztül valósul meg. A bankkártya, illetve egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A Megrendelő a bankkártyája adatainak megadása után a Barion rendszerén keresztül tudja kifizetni a megrendelt árut. A megjegyzés rovatban a megrendelés számot szükséges feltüntetni. A fizetés után a Megrendelő visszaigazoló emailt kap a sikeres megrendelésről és annak részleteiről.
Előre utalás bankszámlára vagy banki befizetés: A Megrendelő a megrendelt termékek árát, azok kiszállítását, az átvételét megelőzően fizeti meg a Szolgáltató OTP Bank 11738008-21120873-00000000 számú bankszámlájára banki átutalás vagy banki befizetés útján. Mindkét esetben szükséges a megjegyzés rovatban a megrendelés számot feltüntetni. A Megrendelő a megrendelt termékek átvételére csak az átutalás vagy befizetés jóváírását követően jogosult. Amennyiben előre utalás vagy banki befizetés esetén a rendeléstől számított 3 munkanapon belül nem érkezik be az átutalt összeg, úgy Szolgáltató a rendelést törli.
3. A Tovább az összegzésre gombra kattintva a rendelés összegzését láthatja. Itt ellenőrizheti a szállítás adatait, a megrendelt termékeket és a végösszeget. Megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
1.10. Adatbeviteli hibák javítása: a Megrendelő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
4. Végül a Megrendelem gombra való kattintással véglegesítheti a megrendelését. 1.11. Ezt követően az email címére meg fog érkezni a megrendelésről szóló visszaigazolás, amiben láthatja a megrendelés részleteit, és a kiválasztott fizetési módnak megfelelő további teendőket. (Ha az igazolás legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, a Vevő mentesül a szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor a számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak. A Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.)
5. A megrendelést csak akkor tudjuk elfogadottnak tekinteni, ha a megadott adatai (név, cím, email cím, mobiltelefonszám) valósak és hiánytalanok. A megrendelés feldolgozása legkésőbb a visszaigazolástól számított egy munkanapon belül megkezdődik. A fizetés teljesítését követően (előre fizetés esetén) a megrendelt termékeket csomagoljuk, és legkésőbb a megrendelést követő napon a kiválasztott szállítási módnak megfelelően előkészítjük és feladjuk a futárszolgálatnak, postázásra, csomagpontos, csomagautomatás vagy személyes átvételre. Az utánvétes fizetés a kiválasztott szállítónál történik. (Ha a Szolgáltató és a Vevő a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a Szolgáltató a Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek a Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.)
Fizetés, áruátvétel:
1. 1.12. A fizetés történhet előre, banki átutalással vagy banki befizetéssel a 11738008-21120873-00000000 (OTP Bank) számlaszámra Varga-Aros Barbara E.V. névre, utánvéttel, átvételkor készpénzben vagy bankkártyás fizetéssel a szállítónak (Magyar Posta Zrt., GLS Hungary Kft., Foxpost Zrt., Packeta Hungary Kft.) történő kifizetéssel, illetve online bankkártyás fizetéssel, amit a Barion Payment Zrt. biztosít.
2. A szállítási idő a megrendelést követően 1-5 munkanap. A küldemény átvételekor ellenőrizze annak sértetlenségét. A Megrendelő köteles a kiszállítás vagy átvétel időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni, és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. A termékeken, vagy a csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Ezt követően az utólagos hiányosságokra vonatkozó jegyzőkönyv nélküli reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.
3. A megrendelt termékeket a Magyar Posta Zrt.-vel, a GLS Hungary Kft.-vel , a Foxpost Zrt.-vel, és a Packeta Hungary Kft.-vel juttatjuk el címére, illetve az átvevőpontokra és a csomagautomatákba. Ha a megrendelt csomagon átvételkor külső sérülést tapasztal, ezt rögtön, de legkésőbb a csomag átvételétől számított 3 napon belül jelentse az illetékes futárszolgálatnak.
4. Előre utalás bankszámlára, banki befizetés, illetve online bankkártyás fizetés esetén a megrendelt termék az összeg bankaszámlára való beérkezése után kerül kiszállításra.
5. Utánvétes szállítás esetén a Magyar Posta Zrt., a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft., a Foxpost Zrt. és a Packeta Hungary Kft. futárszolgálattal történő kiszállításkor a megrendelt termék árát és a szállítási díjat a vevő a futárnak fizeti.
6. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
7. Ezen szállítási konstrukciók, csak Magyarország területén belüli csomagszállítás esetén érvényesek.
A megrendelések feldolgozása és teljesítése:
1.13. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben (H-P: 9:00-19:00, SZ-V: 10:00-19:00) történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. A Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
1.14. Általános teljesítési határidő, az utánvétes fizetési opció esetében a visszaigazolástól számított 1-2 munkanap, azonban a kiszállítási idő a forgalom és a készlet függvényében megnövekedhet. Előre utalás bankszámlára, banki befizetés, illetve bankkártyás fizetés esetén a megrendelt termék az összeg bankaszámlára való beérkezése után kerül átadásra a futárszolgálatnak, 1-2 munkanapon belül.
1.15. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Megrendelőt az új adatokról. A Megrendelő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, a Szolgáltató a Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
A Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag a Megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.
Számlázás:
Az elektronikus számla lényege, hogy a papírra nyomtatás helyett csak elektronikus módon kerül kibocsátásra és továbbításra, valamint a befogadó és a kiállító is elektronikus formában tárolja, a NAV elektronikusan ellenőrzi. Az elektronikus úton kibocsátott számla (e-számla) ugyanazon adattartalommal rendelkezik, mint a papíron kibocsátott, formailag is azonos kinézetű. Az e-számla egyenértékű a papíralapú számlával, a hiteles elektronikus aláírás és időbélyegző révén a jogszabályi megőrzési elvárásoknak is maradéktalanul megfelel. A számlázó rendszerünkkel kiállított elektronikus számla mindössze egyetlen PDF formátumú fájl, amely csatoltan tartalmaz egy NAV séma szerinti XML-t, elektronikusan alá van írva és időbélyegzővel el van látva.
2021.01.01-én bevezettük az e-számlát, melynek köszönhetően a számlák a jövőben gyorsabban és biztosabban érnek célba a Megrendelőhöz. Ezen kívül fontosnak tartjuk környezetünk védelmét is, hiszen az e-számla bevezetésével jelentős mértékben csökken a papírfelhasználás.
A fentieknek megfelelően a Megrendelő a megrendelés leadásával, megrendelése módosításával és a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató által kiállított és a hatályos jogszabályoknak megfelelő elektronikus számlát befogadja.
Számlakiállítás: Szolgáltató az Ügyfél részére a kifizetés igazolására, a megrendelés elküldését követően elektronikus számlát állít ki az Ügyfél által megadott email címére. Jelen ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésének minősül. Az ÁSZF elfogadását követően az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy számára a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki.
Az így kiállított elektronikus számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.
Mindezek alapján az a Megrendelő, aki elektronikus úton adja le megrendelését és szállítással (átvételi pont, házhozszállítás) kívánja a terméket átvenni, minden esetben a fentieknek megfelelő elektronikus számlát kap a rendeléséről.
A Szolgáltató által kiállított elektronikus számlát a BizXpert.hu látja el időbélyegzővel és digitális aláírással a Szolgáltató megbízásából. A Szolgáltató által kiállított elektronikus Számla elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, amely a számviteli és az ÁFA jogszabályok által szabályozott és adóigazgatási azonosításra teljes mértékben alkalmas. Az elektronikus úton kibocsátott számlákat a hatályos jogszabályok alapján, elektronikus úton kell megőrizni. Az eredeti elektronikus számla, mint elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat, hitelesen igazolja az adófizetéssel kapcsolatos jogok és kötelezettségek létét.
Szállítás:
A megrendelés visszaigazolását követően másnap, de maximum 5 munkanapon belül történik. A Vevő a küldemény átvételekor ellenőrizze annak sértetlenségét. A Vevő köteles átvételkor az árukat tételesen ellenőrizni, és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságra vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Amennyiben a megrendelt termék NINCS készleten, a Szolgáltató emailben vagy a Pöttöm baba és gyerekcipők Facebook oldalon üzenetben haladéktalanul értesíti a Vevőt a hiányzó termékről. Ebben az esetben a Vevőnek lehetősége van az elfogyott termék helyett egy másik terméket választani. Ha a Vevő nem él a cserelehetőséggel, a Szolgáltató köteles a Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
Szállítási díjak:
Magyar Posta Zrt.
Postán maradó csomag előreutalással:
- 0,5 kg-ig: 1600 Ft.
- 0,5-2 kg-ig: 2300 Ft.
Házhozszállítás:
- előreutalással: 3000 Ft.
- utánvéttel: 3600 Ft.
GLS Hungary Kft.
Házhozszállítás előreutalással:
- 0,5 kg-ig: 3000 Ft.
- 0,5-2 kg-ig: 3300 Ft.
Házhozszállítás utánvéttel:
- 0,5 kg-ig: 3600 Ft.
- 0,5-2 kg-ig: 3900 Ft.
Packeta Hungary Kft.
Átvevőpontra előreutalással:
- 5 kg-ig: 1490 Ft.
- 5-10 kg-ig: 2490 Ft.
Átvevőpontra utánvéttel:
- 5 kg-ig: 1890 Ft.
- 5-10 kg-ig: 2890 Ft.
Házhozszállítás előreutalással:
- 5 kg-ig: 3090 Ft.
- 5-10 kg-ig: 4090 Ft.
Foxpost Zrt.
Csomagautomatába:
- előreutalással 15 kg-ig: 1700 Ft.
- utánvéttel 15 kg-ig: 2300 Ft.
Házhozszállítás:
- előreutalással 15 kg-ig: 2600 Ft.
- utánvéttel 15 kg-ig: 3200 Ft.
Méretcsere:
Ha a termék mérete/fazona nem megfelelő, a Vevőnek lehetősége van kicserélni. Méretet cserélni személyesen az átvevőpontunkon (4225 Debrecen, Elek utca 204/a.) is van lehetőség, és a termék visszaküldésével is. Méretcsere esetén a visszaküldés és az újbóli feladás költsége is a Vevőt terheli.
A termékcsere kizárólag abban az esetben vehető igénybe, ha a visszaküldendő termék utcán nem használt - hordási nyomok nem láthatóak, eredeti csomagolásban, ép címkével rendelkezik.
Jótállás, szavatosság:
1.16. A Megrendelő minőségi kifogás esetén szavatossági igényét a Fogyasztói szerződés esetén a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt érvényesítheti, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek, illetve ha a termék nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Megrendelő érvényesíteni már nem tudja.
A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna.
A szavatossággal összefüggő végrehajtás-jellegű előírásokat a PTK 2013.évi V.tv., valamint a 19/2014(IV.29) NGM ill. a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet részletezi. Az alábbiakban röviden ismertetjük a szabályozás leglényegesebb tudnivalóit.
Vásárláskor a Megrendelőt megilleti a szavatosság, mely törvényi kötelezvény. A termék szavatossága azt jelenti, hogy az árucikk a vásárlás időpontjában megfelel a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Az ilyen áru alkalmas azokra a célokra, amire a hasonló dolgokat rendszerint használják, rendelkezik a hasonló termékek esetében szokásos minőséggel, a reklámban, árucímkén, vásárlói tájékoztatón erre vonatkozóan tett nyilvános kijelentésekkel stb. Ezért különösen ajánlott az árucímke, a különböző tanúsítványok és tájékoztatók beható tanulmányozása. A szavatosság ugyanakkor nem terjed ki a termék azon hibáira, amelyekre a Szolgáltató a vásárláskor felhívja a vevő figyelmét. Ha a termék a rendeltetésszerű használat, ápolás, tárolás, stb. ellenére meghibásodik, a szavatossági időtartamon belül szavatossági reklamáció nyújtható be. A meghibásodás bejelentésekor a Szolgáltató a hibás teljesítésére hivatkozva a Megrendelő lényegében azt állítja, hogy a meghibásodást eredményező ok már a vásárláskor benne volt a termékben. Ha ez bizonyítható, a Megrendelő reklamációja jogos. Ugyanakkor, ha a termék rendeltetésszerű viselet mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos ok a reklamációra.
A szavatossági időtartam magánszemély vásárlása (fogyasztói szerződés) esetében 2 év, amely két részre tagozódik. A vásárlást követő első 6 hónapban meghibásodás esetén a törvény szerint – ellenkező bizonyításáig - automatikusan fel kell tételezni, hogy a hiba a termékben a vásárláskor már benne volt. Így ha ezzel a Szolgáltató nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a meghibásodás később, a Megrendelő valamely hibájából keletkezett. Ha ezt bizonyítani nem akarja, vagy nem tudja, a reklamáció jogosnak minősül, és a Megrendelő élhet a szavatossági jogok valamelyikével. A hetedik hónaptól kezdve a kétéves időtartam végéig, amennyiben a Szolgáltató nem ért egy-et a Megrendelő reklamációjával, a Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már a vásárláskor benne volt a termékben. Ha e bizonyítás sikerül, a Megrendelő élhet szavatossági jogaival. A szavatossági jogok a Megrendelőt, hibás teljesítés esetén két lépcsőben illetik meg. Az első lépcsőben kijavítást vagy kicserélést igényelhet. A Megrendelő a két lehetőség között választhat, azzal a megszorítással, hogy a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget nem okozhat (ez lábbelinél, javítható hiba esetében szinte mindig kijavítást jelent). A szavatossági jogok második lépcsője az árleszállítás és az elállás. Ezekre csak akkor lehet áttérni, ha a kijavítást vagy a kicserélést a Szolgáltató nem vállalja, vagy azok nem valósíthatók meg. Az árleszállítás és elállás között is választhat a Megrendelő, de jelentéktelen hiba esetén az elállást nem igényelheti. Hogy mi minősül „jelentéktelen hibának” az a konkrét hiba ismeretében szakértői állásfoglalással dönthető el. Elálláskor a vételárat teljes összegben és azonnal kell fizetni a Megrendelő részére. Nem képezheti jogos szavatossági reklamáció tárgyát a lábbeli - nem rendeltetésszerű használatból vagy helytelen ápolásból, tárolásból eredő meghibásodása, - láb- és/vagy járássajátosság miatt bekövetkező idő előtti elhasználódása, - külső sérülésekből bekövetkező szándékos vagy akár véletlenszerű sérülése, - házilagos javítása.
A Megrendelőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Megrendelőt terheli.
A szavatosság nem tartóssági vagy kihordási idő, hanem egy jog arra, hogy egy adott időtartamon belül a termék meghibásodása reklamálható legyen.
A gyerekcipők/szandálok normál utcai használatra tervezettek és készültek. Példák a nem gyártási hibákra:
- komfortérzetbeli probléma: nem jó a méret/fazon, kidörzsöli a lábat stb.
- ápolás/tisztítás hiánya illetve nem megfelelő tisztítás (vízben mosás vagy mosógépbe rakás, ill. vegyszeres vagy kémiai tisztítás)
- talp elkopása
- tépőzár elkoszolódása, bolyhosodása, kopása
- cipzár beakadása esetén a cipzár fogainak kiszakadása
- járóránc a bőrön
- bokasüllyedés miatt aszimmetrikusan kopó cipő
- beázás (kivéve a vízhatlanként feltüntetett termékek esetében (AQUA-TEX)
- sérülés vagy erőszakos külső behatás, rongálás, gondatlanság (vágás, metszés, szúrás, hőhatás, dörzshatás miatti sérülés, alkatrész pressziós törése, deformáció, letaposás, díszítő elemek külső mechanikai hatás miatt létrejött sérülése, cserélhető alkatrészek elvesztése)
- nem rendeltetésszerű használat (sport tevékenység, motorozás, zokni nélkül viselés)
- benti (óvodai/otthoni) játék során: pl. két láb közé ülés, szőnyegen kúszás/mászás közben a lábbeli folyamatosan horzsolódik, ekkor az orr rész sérülhet, a talpél elkophat, a belső talpbetét felszakadhat stb.
- kinti játék során: pl. motorozás/biciklizés/hintázás stb. közbeni sérülés, elkopás, talpfelválás stb.
A szavatossági idő alatt felmerült, szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani vagy kicserélni. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni szavatossági igényeiről. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel.
A vásárlástól számított hat hónapon belül a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Így a Szolgáltató nem köteles a Megrendelő kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a Megrendelő oldalára kerül, vagyis vita esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.
A szavatossági igények érvényesítése esetén, előre egyeztetést követően, a Megrendelő köteles a Szolgáltató részére, a Varga-Aros Barbara E.V. 4225 Debrecen, Elek utca 204/a.
Tájékoztatjuk a kedves Vásárlóinkat, hogy amennyiben Magyar Posta útján küldik vissza a termékeiket, akkor semmiféle felelősséget nem tudunk vállalni a késedelmekért és a csomagok esetleges visszaszállításáért.
A Szolgáltató az általa forgalmazott termékek hibás felhasználásából, gondatlan viseléséből, rendeltetésnek nem megfelelő használatából eredő károkért, a termék által okozott járulékos, vagy közvetett károkért, továbbá személyi sérülésekért felelősséget nem vállal.
A vásárlástól való elállás joga, visszaszolgáltatási garancia:
Termék visszaküldésére abban az esetben van mód, ha a visszaküldendő termék utcán nem használt - hordási nyomok nem láthatóak, eredeti csomagolásban, ép címkével rendelkezik.
1.17. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Ön a megrendelése során élhet a feltétel nélküli elállás jogával, azaz az áru kézhezvételét követő 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat, és visszaküldheti a megrendelt terméket.
1.18. A Megrendelő a szerződéstől, az áru átvételétől számított 14 MUNKANAPON BELÜL INDOKLÁS NÉLKÜL ELÁLLHAT. Ebben az esetben a Megrendelő köteles a terméket eredeti állapotban és csomagolásban, sértetlen állapotban (ép címkével) visszaküldeni a Pöttöm baba és gyerekcipők webáruház (Varga-Aros Barbara E.V.) részére. Az áru ellenértékét a Pöttöm baba és gyerekcipők webáruház (Varga-Aros Barbara E.V.) köteles haladéktalanul, legkésőbb a termék visszaküldését követő 14 napon belül visszafizetni, amennyiben a termék sértetlen. A visszatérítés a Megrendelő által írásban megadott bankszámlaszámára történik.
Az elállásra vonatkozó igényét KIZÁRÓLAG emailben szükséges bejelentenie a pottomcipo@gmail.com email címen. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő a nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi.
Nem illeti meg az elállási jog a Megrendelőt, amennyiben a termék már nincsen újra értékesíthető állapotban. A Szolgáltató követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését a Megrendelőtől.
Megrendelő felelősségre vonható az áru értékében bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áru nem az eredeti csomagolásban történik visszaküldésre, illetve bármilyen jellegű, használatból eredő legkisebb mértékű elváltozás jelei fedezhetők fel az árun. Az elállási jog gyakorlása kizárólag D.D.step gyerekcipő és Ponte20 gyerekcipő vásárlása esetén vehető igénybe, kiegészítőkre és egyéb termékekre nem vonatkozik.
Megrendelő köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni. Megrendelő akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a terméket.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Megrendelő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére. A terméket saját dobozában, az eredeti címkét a terméken hagyva, a dobozba csomagolt számlával együtt kell visszaküldeni.
A VISSZATÉRÍTÉS NEM VONATKOZIK A KISZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉGEKRE, VALAMINT A TERMÉKEK VISSZAJUTTATÁSÁNAK KÖLTSÉGEIRE, melyeket a Megrendelőnek kell viselnie. A Megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Ebből kifolyólag a Pöttöm baba és gyerekcipők webáruház (Varga-Aros Barbara E.V.) nem tud elfogadni utánvétes visszaküldést.
Bármely esetben, amikor a visszaküldés költsége a Vevőt terheli, a visszaadni kívánt árut az alábbi címre kérjük postázni ajánlott küldeményként:
Varga-Aros Barbara E.V.
4225 Debrecen, Elek utca 204/a.
Panaszkezelés:
1.19. A Megrendelő bármilyen panaszával megkeresheti a Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Vásárlással kapcsolatos probléma, panasz esetén, illetve a vásárolt termék minőségével kapcsolatosan a Megrendelő a Szolgáltatótól kapott számlával vagy annak másolatával tehet panaszt, illetve érvényesítheti szavatossági igényeit. A Megrendelő ezen panaszok bejelentését írásban teheti meg a pottomcipo@gmail.com
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Vegyes rendelkezések:
1.20. A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti. Amennyiben a Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
A Szolgáltató és a Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Békéltető Testület:
Amennyiben a Megrendelő fogyasztói panaszát a Szolgáltató elutasítja, úgy a panaszos jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet a lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a Megrendelő kérelmére indul. A békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a Megrendelő megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
- a Megrendelő neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak a neve és székhelye vagy telephelye mellyel a Megrendelő vitában áll;
- ha a Megrendelő annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a Megrendelőnek meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
- a Megrendelő álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, amik alátámasztják saját álláspontját;
- a Megrendelő azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
- a Megrendelőnek nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
- tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. végül a kérelmen szerepelnie kell a Megrendelő aláírásának
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a Megrendelő bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a Megrendelő megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Békéltető Testületek elérhetőségei:
- Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu
- Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
- Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
- Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
- Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 E-mail cím: info@csmkik.hu
- Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
- Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Elnök: Horváth László E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu
- Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-735 Fax száma: (52) 500-720 E-mail cím: hbkik@hbkik.hu
- Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 E-mail cím: hkik@hkik.hu
- Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu
- Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 E-mail cím: kemkik@kemkik.hu
- Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: nkik@nkik.hu
- Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8. Telefonszáma: (1)-474-7921 Fax száma: (1)-474-7921 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
- Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 E-mail cím: skik@skik.hu
- Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 420-180 E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
- Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 E-mail cím: kamara@tmkik.hu
- Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
- Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008 Fax száma: (88) 412-150 E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
- Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-514 Fax száma: (92) 550-525 E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
Bírósági eljárás:
Amennyiben a Megrendelő nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Megrendelőnek a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
Szerzői jogok:
Miután a pottomcipo.hu mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a pottomcipo.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A pottomcipo.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
A pottomcipo.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
Pöttöm baba és gyerekcipők webáruház
Webhely: https://pottomcipo.hu/
Cégnév: Varga-Aros Barbara (egyéni vállalkozó)
Adószám: 67588105-1-29
Vállalkozás nyilvántartási száma: 50451951
Székhely: 4225 Debrecen, Elek utca 204/a.
Az átvevőpont nyitvatartási ideje: H-P: 9:00-19:00, SZ-V: 10:00-19:00